2021/2022

Eén project, drie events

Met het project CULTUUR?NATUURlijk! nam de Harmonie van Herdersem het  engagement op om de banden te versterken binnen de eigen vereniging maar ook over de grenzen van de vereniging heen. Waarbij mensen met elkaar aan de slag gaan, elkaar (opnieuw) ontmoeten en relaties ontwikkelen met elkaar. Een zinvol traject met een boodschap, een uitdaging op alle vlakken.

Het was “One Amazing Year”.  Iedereen op afstand en toch dichtbij.

Natuurwandeling met gastronomische picknick en muziek 11/07/2021

Je eigen streek ontdekken en een afstand kiezen naar eigen “godsvrucht en vermogen”.

Natuurpunt Groot Aalst spant de kroon en neemt ons mee naar duistere poelen met waterbeestjes en , warempel, een heus beverfort aan de Dender.

Met een extra route voor rol- en kinderwagens, langs (meestal) stille baantjes , op weg naar een huisbereide gastronomische picknick in de tuinen van B&B La Vie en Roses.

Helaas weinig muziek te beleven: blazers zijn       ondertussen gebrandmerkt als superverspreiders. We onthouden voor het gemak alleen ‘super’, maar het muzikaal talent kan slechts bewonderd worden, verborgen achter QR-codes langs het wandeltraject. Zowat 200 stappers en dat in volle corona-tijden. Een betere start van het project kunnen we bijna niet wensen.

World Clean Up Day met een bakje frit als afsluiter

18/09/2021

De grootste wereldwijde opruimactie van het jaar! In Herdersem wordt de grote schoonmaak    gecoördineerd door

Steven De Wolf.

Handschoenen, zwerfvuilzakken, hesjes,... Alles wordt die dag voor de deelnemers klaargezet om 9 uur.

De Dorpsraad biedt na het werk een drankje aan en de Harmonie voorziet rond de middag een  gratis pakje friet voor alle        vrijwilligers!

Ruim 50 mooimakers aan het werk!

“Earth: One Amazing Day” - 7 november 2021

..een beroemde BBC-documentaire met de beste beelden uit de beroemde serie Earth. Na langdurig onderhandelen met componist Alex Heffes werd uitzonderlijk toestemming verkregen om deze film te vertonen én live te begeleiden met tekst en muziek. De uitvoering van deze complexe muziek vergde van de Harmonie, dirigent en ±100 actoren, een bijzonder groot engagement in de voorbereidende studies en repetities. De ononderbroken live symfonische  uitvoering duurde bovendien circa 90 minuten! Het concert was het slotevent van het project CULTUUR?NATUURlijk!

Foto: Jan - repetitie 7 november 2021 - Schouwburg CC De Werf

Foto: Geert Vanmaeckelberghe - VLAMO - Concert 7 november - Schouwburg CC De Werf

Foto's: Geert Van Maeckelberghe - VLAMO